fredag 8. august 2014

20 år siden de første barna kom hit!

Tenk i dag, er det 20 år siden de aller første barna kom til barnehjemmet. I 20 år har dette fungert og reddet så utrolig mange barn fra et liv på gata! Det var takketaler, og glede som møtte meg da jeg gikk inn i huset hvor det hele skulle feires. Det Norske flagget lyste opp mot meg, og for et lite sekund følte jeg at jeg var tilbake i Norge. Dette var stort å være med på. Ikke bare fordi det er stort her nede, men fordi talene var ment til mennesker jeg kjenner. Dag Petter, fantastisk det du har gjort! Du skulle vært her å hørt alle de gode ordene. De setter stooor pris på deg og arbeidet ditt. Også min pappa og Trond fikk hilsninger fra de her nede. Til og med jeg fikk en takk! For å ha en god pappa, og får at jeg også ville ta en del i dette. Noe jeg er utrolig takknemlig for at jeg faktisk har muligheten til. All den gleden, vet dere hva? Jeg ble så rørt at jeg måtte tørke noen tårer altså! Så mye takknemlighet, så mye glede, så mye latter. FANTASTISK!














Her fikk vi fin sang av Thalia, med dansing av Pamela og Sandra. Jordi og David spiller instrumenter til. Herlige barn!

















Også presanger fikk ungene i dag. Det var en godtepose og en tegnebok :) Det å se hvor utrolig glade de ble, var fantastisk!

















Her fant guttene potetgullet. Skal si det gikk fort tomt.. Det potetgullet fikk søren meg bein å gå på! Godt de koser seg da :)
Og da jeg så kjekkasen i denne t-skjorta, så jeg også hvor viktig Norge er for disse barna! Olsenbanden <3



2 kommentarer:

  1. Så gøy å være med på 20 års jubileum. Stor beundring til de som støtter barnehjemmet. Håper mange leser bloggen og får se alle de blide og søte barna. Det må være helt fantastisk å få oppleve dette Cristine. Du er heldig. Kos deg i sol og varme. Her på Fevik er det full kuling ute med regn som går vannrett. Vi snakkes.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja var utrolig spennende! Dette er flotte mennesker, og Norge er den viktigste brikka. En spesiell opplevelse. Det skal jeg :) Har hatt to deilige dager nå med masse sol! Uff da, hørtes vått ut! Vi snakkes. Stor klem <3

      Slett